VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY

internetového obchodu www.jaffa.sk

Článok I.

Základné ustanovenie

  1. Tieto obchodné podmienky („obchodné podmienky“) spoločnosti JAFFA, s.r.o., so sídlom Kliňanská cesta 1251, 029 01 Námestovo, IČO: 36 761 371, zapísanej v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Žilina, oddiel Sro, vložka 18831/L („Dodávateľ“) upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy („kúpna zmluva“) uzatváranej medzi Dodávateľom a inou osobou („Odberateľom“) prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho. Internetový obchod predávajúci prevádzkuje na webovej stránke umiestnenej na internetovej adrese www.jaffa.sk („webová stránka“), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky („webové rozhranie obchodu“).
  2. Obchodné podmienky sú primárne nastavené pre kupujúcich v postavení spotrebiteľa, primerane sa však použijú aj na prípady, keď je kupujúci právnickou osobou či osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania („podnikateľ“). Práva a povinnosti podnikateľov, čo sa týka zániku kúpnej zmluvy či práv z vadného plnenia, vyplývajú priamo zo zákona č. 513/1991 Zb., Obchodný zákonník, v znení neskorších predpisov („Obchodný zákonník“).
  3. Dojednania odchylné od týchto obchodných podmienok je možné individuálne dohodnúť pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
  4. Ustanovenia týchto obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy, čo kupujúci svojím súhlasným vyhlásením vo webovom rozhraní potvrdzuje. Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku.
  5. Znenie obchodných podmienok môže predávajúci jednostranne meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok, pričom pre strany sú záväzné ustanovenia obchodných podmienok platných v čase uzavretia kúpnej zmluvy
  6. Kontaktné údaje:

Email: jaffa@jaffa.sk

Telefón: 0905 446 659; 0918 633 880

  1. Adresa, na ktorej môže kupujúci uplatniť reklamáciu, podať sťažnosť alebo iný podnet: 

JAFFA, s.r.o.

Kliňanská cesta 1251, 029 01 Námestovo

  1. Orgán dozoru:

Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)

Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj

Predmestská 71, P.O. Box B-89; 011 79 Žilina 1

odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa a právny odbor

Tel. č.: 041/ 7632 130, Fax č.: 041/ 7632 139

http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi

Článok II.

Vznik zmluvného vzťahu a zmena podmienok zmluvného vzťahu

  1. Zmluvný vzťah medzi Dodávateľom a Odberateľom vzniká:
    1. podpísaním zmluvy oprávnenými zástupcami zmluvných strán, alebo
    2. písomným bezvýhradným potvrdením Dodávky zo strany Odberateľa (ďalej len „Potvrdenie dodávky Odberateľom“) na základe zaslanej ponuky Dodávky zo strany Dodávateľa (ďalej len „Ponuka“), alebo
    3. zaslaním objednávky zo strany Odberateľa adresovanej priamo Dodávateľovi (ďalej len „Objednávka“) a jej následnej akceptácie zo strany Dodávateľa (ďalej len „Potvrdenie dodávky Dodávateľom“).
  2. Lehota pre Potvrdenie dodávky zo strany Odberateľa je 14 dní od doručenia Ponuky Odberateľovi (ďalej len „Lehota“). Márnym uplynutím Lehoty dochádza k zrušeniu zaslanej Ponuky adresovanej Odberateľovi, ak zo strany Dodávateľa nedôjde k oznámeniu, že uvedená Ponuka platí, vzhľadom k čomu od mementu takéhoto oznámenia, začína plynúť nová Lehota pre Potvrdenie dodávky Odberateľom. Dodávateľ si zároveň vyhradzuje právo na aktualizáciu zaslanej Ponuky, a to v prípade márneho uplynutia Lehoty na Potvrdenie dodávky zo strany Odberateľa. Aktualizovaná Ponuka zaslaná Dodávateľom po uplynutí uvedenej Lehoty, bude Odberateľovi zaslaná opätovne za účelom jej odsúhlasenia a potvrdenia, čím sa podmieňuje vznik zmluvného vzťahu medzi Dodávateľom a Odberateľom.
  3. Ak je zaslanie Ponuky podmienené súčinnosťou Odberateľa, spočívajúcej vo forme zabezpečenia stavebnej dokumentácie a technických správ altrn. iných podkladov potrebných pre realizáciu Dodávky (ďalej len „Technická dokumentácia“), je Odberateľ povinný predložiť a zaslať Dodávateľovi potrebnú Technickú dokumentáciu. V prípade ak pre účely realizácie Dodávky, a to na základe Technickej dokumentácie je potrebné, aby Dodávateľ zabezpečil alebo vyhotovil dokumentáciu (ďalej len „Dokumentácia Dodávateľa“), tak Dodávateľ nezodpovedá za nezrovnalosti vzniknuté v Dokumentácii Dodávateľa vyhotovenej na základe predloženej Technickej dokumentácie, a to po tom ako bola Dokumentácia Dodávateľa predložená a odsúhlasená Odberateľom, a to vo forme Potvrdenia Objednávky.
  4. Ponuka, Potvrdenie dodávky Odberateľom, ako aj s tým súvisiace dokumenty, altern. Objednávka, Potvrdenie dodávky Dodávateľom, ako aj s tým súvisiace dokumenty, altern. podpísaná každá zmluva, a to oprávnenými zástupcami zmluvných strán, ako aj s tým súvisiace dokumenty, pre účely týchto VOP predstavujú zmluvu. (ďalej len „Zmluva“).
  5. Zmluva, jej prílohy a ostatné dokumenty uvedené v zmluve sú zmluvnými dokumentmi. Tieto dokumenty tvoria Zmluvu a sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Zmluvné dokumenty sa vzájomne dopĺňajú alebo vysvetľujú; v prípade rozporu medzi zmluvnými dokumentmi, sú rozhodujúce ustanovenia zmluvného dokumentu, ktorý je uvedený v Zmluve alebo týchto VOP.
  6. Zmluva je uzatvárané výhradne písomne. Pre účely vzniku zmluvného vzťahu je písomná forma zachovaná aj v prípade zaslania Ponuky v elektronickej podobe vo formáte pdf. elektronickou poštou oprávnenou osobou za Dodávateľa a jej následné Potvrdenie dodávky Odberateľom, a to na adresu oprávnenej osoby Dodávateľa, ako aj zaslanie Objednávky v elektronickej podobe vo formáte pdf. elektronickou poštou oprávnenou osobou za Odberateľa a jej následné Potvrdenie dodávky Dodávateľom, a to na adresu oprávnenej osoby Odberateľa. Ústne dohody sa stávajú platnými až momentom písomného potvrdenia ich obsahu, a to obidvomi zmluvnými stranami altrn. použitím elektronických komunikačných prostriedkov, a to vyššie uvedeným spôsobom.
  7. Zmluvne strany berú na vedomie, že Potvrdením objednávky Odberateľom altrn. Potvrdením objednávky Dodávateľom, a to za súčasného splnenia podmienok na pristúpenie zmluvných strán k predmetným VOP, sa uvedené VOP stávajú súčasťou Zmluvy.
  8. Dodávateľ je oprávnený Ponuku odvolať alebo meniť, kedykoľvek pred jej potvrdením Odberateľom. V prípade zmeny Ponuky, a to v čase pred Potvrdením dodávky Odberateľom, momentom doručenia zmenenej Ponuky, platia dojednania uvedené v bode 2. tohto článku VOP, a to najmä čo do plynutia Lehoty nanovo.
  9. Ak sa Potvrdenie dodávky Odberateľom odchyľuje od obsahu Ponuky, je Odberateľ povinný na tieto odchýlky v Potvrdení dodávky Odberateľom výslovne upozorniť. Dodávateľ je takýmito odchýlkami viazaný a tieto sa stávajú súčasťou Zmluvy uzatvorenej na základe Potvrdenia dodávky Odberateľom, iba ak Dodávateľ s takýmito odchýlkami výslovne písomne súhlasil. Vykonanie uhradenia ceny za Dodávku resp. jej časti zo strany Odberateľa, sa nepovažujú za odsúhlasenie odchýlok od obsahu Ponuky ani akceptáciu Potvrdenia dodávky Odberateľom s odchýlkami vymedzenými Odberateľom.
  10. Akékoľvek podmienky Odberateľa platia len vtedy, ak ich výslovne písomne schváli a potvrdil Dodávateľ.
  11. Ak po dátume uzavretia Zmluvy dôjde k zmene alebo doplneniu platných právnych predpisov, pravidiel a predpisov, technických noriem a pravidiel správania v obchodnom styku a rozhodnutiam alebo usmerneniam vydaných súdmi alebo orgánmi verejnej moci, Dodávateľ bude oprávnený na 5 úpravu Zmluvy, vrátane napr. úpravy Zmluvnej ceny tak, aby odrážala dodatočné náklady, ktoré vzniknú Dodávateľovi, časových plánov a rozsahu Dodávok podľa potreby tak, aby boli kompenzované nepriaznivé dôsledky alebo dodatočné požiadavky vyplývajúce z takýchto zmien

Článok III.

Forma dojednania VOP

  1. Tieto VOP si môžu účastníci obchodnoprávneho vzťahu dojednať najmä:
    1. Pripojením vytlačenej verzie VOP ku Zmluve, adresovanej Odberateľovi;
    2. Pripojením vytlačenej verzie VOP ku Ponuke, adresovanej Odberateľovi;
    3. Pripojením vytlačenej verzie VOP k Potvrdeniu dodávky Dodávateľom, adresovanej Odberateľovi, ktorou reaguje na zaslanú Objednávku;
    4. Pripojením pdf. verzie VOP ku Zmluve, adresovanej Odberateľovi elektronickými prostriedkami;
    5. Pripojením pdf. verzie VOP ku Ponuke, adresovanej Odberateľovi elektronickými prostriedkami;
    6. Pripojením pdf. verzie VOP k Potvrdeniu dodávky Dodávateľom, adresovanej Odberateľovi elektronickými prostriedkami, ktorou reaguje na zaslanú Objednávku;
    7. Odkazom na webovú stránku www.jaffa.sk uvedenou v Potvrdením dodávky Odberateľom adresovanej Odberateľovi.
    8. Odkazom na webovú stránku www.jaffa.sk uvedenou v Zmluve alebo Ponuke adresovanej Odberateľovi.
  2. Za prejav vôle prijať tieto VOP sa považuje aj podpis na Zmluve, ktorá na VOP odkazuje, akceptácia Ponuky v ktorých sa na VOP odkazuje, a to Potvrdením dodávky Odberateľom, akceptáciou Potvrdenia dodávky Dodávateľa, ktorou potvrdzuje Objednávku Objednávateľa, či akceptácia faktúry, dodacieho listu alebo inej listiny (s odkazom na VOP) z obchodnoprávneho vzťahu, pre ktorý sú tieto VOP záväzné.
  3. Uplatnenie podmienok upravených vo VOP je možné v aktuálne existujúcom, ako aj v budúcom obchodnoprávnom vzťahu, rovnako aj pre záväzkové vzťahy, ktoré už boli realizované a neboli splnené celé alebo v časti.

Článok IV.

Cena, platobné podmienky a započítanie

  1. Účastníci obchodnoprávneho vzťahu spravovaného týmito VOP, akceptujú cenu nimi dojednanú v Zmluve, a to s povinnosťou Odberateľa túto zaplatiť za podmienok uvedených v nasledujúcich bodoch. Cena, ktorú je Odberateľ povinný zaplatiť podľa Zmluvy, sa v týchto VOP označuje ako „Zmluvná cena“ (ďalej len „Zmluvná cena“).
  2. Uzatvorením Zmluvy Odberateľ potvrdzuje, že dojednanú Zmluvnú cenu akceptuje. Odberateľ je povinný zaplatiť Zmluvnú cenu priamo na predajni Dodávateľa. Dodávateľ vystaví príslušnú faktúru, ktorá bude predložená Odberateľovi pri platbe na predajni. Dodávateľ je oprávnený zasielať faktúry vystavené vo formáte pdf elektronicky na adresu oprávnenej osoby Odberateľa. Odberateľ udeľuje Dodávateľovi súhlas s vydávaním (vystavovaním a zasielaním) Faktúr v elektronickom formáte v zmysle prísl. ust. zák. č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v plat. znení (ďalej len „Elektronické faktúry“). Odberateľ sa zaväzuje, že do 3 pracovných dní od udelenia súhlasu s VOP oznámi Dodávateľovi emailovú adresu, na ktorú bude Dodávateľ zasielať Elektronické faktúry (ďalej len „Oznamovacia povinnosť“). Ak uvedená Oznamovacia povinnosť na strane Odberateľa nebude splnená v uvedenej lehote, a k uzatvoreniu Zmluvy došlo prostredníctvom elektronických prostriedkov, Odberateľ týmto udeľuje súhlas, že pre účely zaslania Elektronických faktúr, má byť použitá emailová adresa, z ktorej bolo zaslané Potvrdenie dodávky zo strany Odberateľa, alebo Objednávka.
  3. Ak je Odberateľ v omeškaní s úhradou platby za Dodávku v zmysle vystavenej Faktúry, ako aj akýchkoľvek poplatkov či príplatkov, je povinný uhradiť Dodávateľovi úrok z omeškania vo výške 0,05 % zo sumy, s ktorej platbou je v omeškaní, za každý deň omeškania.
  4. Pokiaľ nie je písomne dohodnuté inak, Zmluvná cena nezahŕňa balenie, prepravu, poistenie a akékoľvek ďalšie dodatočné poplatky.
  5. Zmluvná cena nezahŕňa žiadne nepriame dane (napríklad majetkovú daň, daň z licencie, daň z predaja, daň z užívania alebo podobnú daň) ani žiadne poplatky, clá, colné poplatky alebo verejné platby súvisiace so Zmluvou.
  6. Každá zmluvná strana musí zaplatiť všetky čiastky, ktoré dlhuje druhej zmluvnej strane na základe uzatvorenej Zmluvy, bez uplatnenia akýchkoľvek zápočtov, protinárokov, zrážok alebo zadržania akéhokoľvek druhu s výnimkou prípadov, keď bolo písomne dohodnuté niečo iné alebo ak to je vyžadované platnými právnymi predpismi, alternatívne dojednaných v týchto VOP.
  7. Za deň úhrady Zmluvnej ceny sa považuje deň, kedy bola príslušná suma Zmluvnej ceny pripísaná na bankový účet Dodávateľa.
  8. Dodávateľ je oprávnený voči Odberateľovi započítať pohľadávky, ktoré sú splatné, vymáhateľné, nepremlčané, ktoré nie sú medzi stranami sporné, a to na základe písomného oznámenia adresovaného Odberateľovi. Odberateľ je oprávnený započítať pohľadávky, ktoré sú splatné, vymáhateľné, nepremlčané, ktoré nie sú medzi stranami sporné, a to len a výlučne za predpokladu, že započítanie bolo písomne odsúhlasené Dodávateľom.

Článok V.

Odovzdanie, prevzatie dodávky a prechod nebezpečenstva škody a vlastníckeho práva, dodacie lehoty a omeškanie

  1. Na právne vzťahy spravované týmito VOP sa okrem dojednaní uvedených v týchto VOP, a to pre prípad ak ich uvedené VOP neupravujú, alebo si ich v Zmluve osobitne zmluvne strany nedojednajú, vzťahujú sa aj dodacie podmienky obvyklé pri iných obchodných vzťahoch vychádzajúce z obchodných zvyklostí, a to v súlade s princípom poctivého obchodného styku.
  2. Spravidla je dátum dodania vymedzený v:
    1. Zmluve.
    2. Dodacích podmienkach uvedených v dodacom liste, prepravnom liste, alebo inom dokumente, z ktorého termín dodania vyplýva (ďalej len „Dodací list“).
    3. Dátumu dodania uvedeného vo Faktúre.
    4. Inej listine, z ktorej tento záväzok vyplýva.
  3. Dodávka je prevzatá (ďalej len „Prevzatie dodávky“):
    1. písomným potvrdením doručenia predmetu Dodávky na miesto určenia, alebo iného dojednania medzi zmluvnými stranami, a to za podmienok stanovených v Zmluve, alebo písomným potvrdením odovzdania Dodávky, a to v mieste jej výdaja určeného Dodávateľom (ďalej len „Prevzatie dodávky bez montáže“);
  4. Dodávky sa považujú za dodané, aj keď Odberateľ neprevezme Dodávky, a to bezdôvodne. V tom prípade môžu byť Dodávky uskladnené a poistené na riziko a náklady Odberateľa a všetky platobné povinnosti Odberateľa sa stanú splatnými. Rovnaké následky nastanú aj na plánovaný dátum dodania Dodávky, ak je realizácia Dodávky odložená z dôvodov na strane Odberateľa.
  5. Dodávateľ je oprávnený uskutočniť Dodávku i pred dohodnutým termínom plnenia, o čom upovedomí Odberateľa v lehote 5 dní pred jej dodaním, pričom oznámený termín dodania zo strany Dodávateľa, ak nebude písomne zmenený zo strany Odberateľa, sa bude považovať za termín dodania Dodávky, a to aj pre prípad ak k prevzatiu Dodávky zo strany Odberateľa v uvedenom termíne nedôjde.
  6. Nebezpečenstvo škody alebo straty (ďalej len „Nebezpečenstvo škody“) prechádza na Odberateľa písomným potvrdením prevzatia predmetu Dodávky na miesto určenia podľa Potvrdenej dodávky, alebo iného dojednania medzi zmluvnými stranami, a to za podmienok stanovených v Zmluve, alebo písomným potvrdením odovzdania Dodávky, a to v mieste jej výdaja určeného Dodávateľom;
  7. V prípade ak si Odberateľ si neprevezme Dodávku, a to v mieste výdaja a lehote určenej u Dodávateľom, pre vylúčenie pochybností zmluvne strany berú na vedomie, že uvedeným momentom dochádza rovnako k prechodu Nebezpečenstva škody na Dodávke na Odberateľa a Dodávateľ je súčasne oprávnený si uplatniť u Objednávateľa za čas neprevzatia Dodávky všetky náklady vzniknuté s uvedenou skutočnosťou a súčasne uvedeným momentom dochádza k Prevzatiu dodávky.
  8. Akákoľvek iná zodpovednosť Dodávateľa, a práva a nároky Odberateľa pre prípad omeškania s Dodávkou s výnimkou tých, ktoré si výslovne dojednali zmluvne strany v uzatvorenej Zmluve a v týchto VOP sú vylúčené, a to v rozsahu povolenom platnými právnymi predpismi. Iné podmienky dodania Dodávok v tomto článku neupravené sa riadia príslušnými ustanoveniami ObZ a súvisiacimi právnymi predpismi.
  9. Odberateľ nadobúda vlastnícke právo k Dodávke úplným zaplatením Zmluvnej ceny dojednanej a stanovenej v Zmluve. Vlastnícke práva na ktorúkoľvek časť Dodávok ostávajú Dodávateľovi, až do okamihu prijatia celej Zmluvnej ceny za príslušnú časť Dodávok, dojednanej v zmysle uzatvorenej Zmluvy.
  10. Akákoľvek iná zodpovednosť Dodávateľa, a práva a nároky Odberateľa pre prípad omeškania s výnimkou tých, ktoré sú výslovne uvedené v týchto VOP sú vylúčené, a to v rozsahu povolenom platnými právnymi predpismi.

článok VI.

Odstúpenie od kúpnej zmluvy

  1. Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovení § 7 ods. 6 písm. c) a e) zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov („Zákon o ochrane spotrebiteľa pri diaľkovom predaji“) nie je možné okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo pre jeho osobu a od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzatvorenom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vybral a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť.
  2. Ak nejde o prípad uvedený v článku 6.1 obchodných podmienok či o iný prípad, keď nie je možné podľa platných právnych predpisov od kúpnej zmluvy odstúpiť, má kupujúci v súlade s ustanovením § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri diaľkovom predaji právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do tridsiatich (30) dní (predĺžená lehota nad rámec 14-dňovej zákonnej lehoty)od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, beží táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od kúpnej zmluvy sa musí predávajúcemu odoslať v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete – na dodržanie lehoty postačí, pokiaľ kupujúci preukázateľne odošle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie pred uplynutím lehoty. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár poskytovaný predávajúcim, ktorý tvorí prílohu týchto obchodných podmienok. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci zasielať okrem iného na adresu prevádzkarne predávajúceho uvedenú na formulári či na adresu elektronickej pošty predávajúceho uvedenú vo formulári.
  3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa článku 6.2 obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar sa musí predávajúcemu vrátiť do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy kupujúcim, pričom, ak nie je v tomto článku ďalej uvedené inak, náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu nesie kupujúci, a to aj v tom prípade, keď sa tovar nemôže vrátiť pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou. Kupujúci má právo zvoliť si jeden z nasledujúcich spôsobov vrátenia tovaru:
    1. Kupujúci môže vrátiť tovar v ktorejkoľvek prevádzke predávajúceho, pričom všetky náklady s týmto spojené nesie kupujúci.
    2. Kupujúci môže vrátiť tovar prostredníctvom prepravy zaisťovanej priamo či nepriamo predávajúcim, pričom v tomto prípade nesie predávajúci len náklady spojené s prepravou tovaru. Ostatné náklady spojené s vrátením tovaru (napr. náklady na riadne zabalenie tovaru pre prepravu) nesie kupujúci.
  4. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa článku 6.2 obchodných podmienok vráti predávajúci peňažné prostriedky, t. j. cenu tovaru vrátane nákladov na dodanie tovaru, prijaté od kupujúceho, do štrnástich (14) dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich predávajúci od kupujúceho prijal. Ak kupujúci zvolil iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru iba vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Predávajúci je tiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim či iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
  5. V prípadoch, keď má kupujúci v súlade s ustanovením § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri diaľkovom predaji právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, je predávajúci tiež oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to až do prevzatia tovaru kupujúcim. V takom prípade vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
  6. Ak sa spolu s tovarom poskytne kupujúcemu darček, je darovacia zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy kupujúcim, stráca darovacia zmluva týkajúca sa takého darčeka účinnosť a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý darček.

Článok VII.

Zodpovednosť za vady

  1. Dodávateľ zodpovedá výlučne za vady Dodávky v zmysle VOP a príslušných právnych predpisov.
  2. S výhradou uvedenou v bode 3. tohto článku sa vadou v zmysle tejto Zmluvy rozumie, akýkoľvek nesúlad Dodávok s výslovnými podmienkami dojednanými v Zmluve, vyplývajúcej zo stavu Dodávok v čase prechodu Nebezpečenstva škody na Odberateľa (ďalej len „Vady“).
  3. Za Vady sa nepovažuje najmä nasledovné:
    1. bežné opotrebovanie, nezhoda vyplývajúca z nadmernej záťaže,
    2. nezhoda vyplývajúca z manipulácie nesprávnym alebo nedbanlivým spôsobom, nedodržanie pokynov alebo odporúčaní uvedených v návodoch na obsluhu, alebo údržbu a iných dokumentoch,
    3. inštalácia, montáž, úprava nesprávnym alebo nedbanlivým spôsobom, u ktorej neboli dodržané pokyny alebo odporúčania uvedené v návodoch na obsluhu, alebo údržbu a iných dokumentoch,
    4. inštalácia, montáž, úprava, uvedenie do prevádzky alebo predbežné uvedenie do prevádzky, ktoré neuskutočnil Dodávateľ, a vady, ktoré významne nenarúšajú používanie príslušných Dodávok.
  4. Odberateľ je povinný pri prevzatí Dodávky vykonať prehliadku Dodávky za účelom zistenia zjavných vád (ďalej len „Zjavné vady“). Ak Odberateľ zistí Zjavnú vadu, je povinný ju ihneď oznámiť Dodávateľovi. Odberateľ po vykonaní prehliadky Dodávky, svojím vlastnoručným podpisom na dodacom liste alebo inom dokumente potvrdí prevzatie Dodávky. Odberateľ je povinný uplatniť si u Dodávateľa, právo zo Zjavných vád Dodávky, a to bez zbytočného odkladu po tom, ako ich zistil, najneskôr však do 2 dní od Prevzatia dodávky (ďalej len „Písomné oznámenie“). Ak tak Odberateľ neurobí, akékoľvek nároky Odberateľa v súvislosti so Zjavnými vadami sú vylúčené.
  5. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, zodpovednosť za skryté vady Dodávok trvá 6 mesiacov a začína plynúť v deň prechodu nebezpečenstva škody (ďalej len „Skryté vady“). Odberateľ je zároveň povinný uplatniť si u Dodávateľa, právo zo Skrytých vád Dodávky bez zbytočného odkladu po tom, ako ich zistil, najneskôr však do 5 dní od ich zistenia (ďalej len „Písomné oznámenie o Skrytých vadách“).
  6. Ak tak Odberateľ neurobí, akékoľvek nároky Odberateľa v súvislosti so Skrytými vadami sú vylúčené.
  7. Pre vymenené alebo opravené časti Dodávok zodpovednosť za skryté vady trvá 3 mesiacov od dátumu výmeny alebo opravy (ďalej len „Skryté vady vymenených a opravených častí Dodávok“), ak pôvodná doba zodpovednosti za Skryté vady Dodávky uplynie skôr. V každom prípade sa doba zodpovednosti za Skryté vady u vymenených alebo opravených častí Dodávok, končí najneskôr 12 mesiacov od začatia pôvodnej doby zodpovednosti za vady. Pre Skryté vády vymenených a opravených častí Dodávok, platí rovnako dojednanie o potrebe zaslania písomnosti, a to ako v prípade a v podobe Písomného oznámenia o Skrytých vadách (ďalej len „Písomné oznámenie o Skrytých vadách vymenených a opravených častí Dodávok“).
  8. Na základe doručeného Písomného oznámenia, Písomného oznámenia o Skrytých vadách a Písomné oznámenie o Skrytých vadách vymenených a opravených častí Dodávok, Dodávateľ podľa vlastného uváženia odstráni Vadu opravou, výmenou alebo opätovným vykonaním. Dodávateľovi bude poskytnutá primeraná doba a príležitosť na odstránenie Vady. Odberateľ bezplatne zabezpečí Dodávateľovi na tento účel pracovný prístup k vadným Dodávkam, vykoná nevyhnutnú demontáž a opätovnú montáž a poskytne prístup k údajom o prevádzke a údržbe. Na základe žiadosti Dodávateľa Odberateľ zabezpečí, že vlastnícke právo k vymeneným dielom/položkám bude bezodkladne prevedené na Dodávateľa.
  9. Ak Dodávateľ vykoná nápravné práce a nakoniec nie je zistená Vada, Odberateľ Dodávateľovi za takéto nápravné práce, vrátane diagnostikovania vady, zaplatí Odplatu, ktorá bude Odberateľovi za vykonané činnosti Fakturovaná.
  10. Akákoľvek ďalšia zodpovednosť Dodávateľa a akékoľvek ďalšie nároky, práva a opravné prostriedky Odberateľa v prípade Vád Dodávok, sú vylúčené s výnimkou tých, ktoré sú výslovne uvedené v tomto článku, alebo v bode 2. článku XIII. VOP vyplývajú z týchto VOP, pričom pre aplikáciu daného dojednania v danom prípade sa vyžaduje, aby Dodávateľ neodstránil tu istú Vadu Dodávky aspoň trikrát, a to v lehote 30 dní. Všetky záruky, vyhlásenia, podmienky a všetky ďalšie požiadavky akéhokoľvek druhu vyplývajúce z platných právnych predpisov sú v plnom rozsahu povolenom platnými právnymi predpismi z tejto Zmluvy vylúčené.

Zodpovednosť:

  1. V zmysle platných právnych predpisov Dodávateľ zodpovedá len za predvídateľnú a zavinenú škodu. Dodávateľ nezodpovedá za škodu, ktorej vzniku by Odberateľ dokázal predísť.
  2. Bez ohľadu na to, či ide o zodpovednosť z akéhokoľvek odškodnenia, zmluvnej alebo deliktuálnej zodpovednosti (vrátane nedbanlivosti a porušenia zákonnej povinnosti) alebo inej zodpovednosti, Dodávateľ v žiadnom prípade nezodpovedá za ušlý zisk alebo príjmy, stratu výroby, prerušenie prevádzky alebo stratu používania, náklady na kapitál, stratu úrokov, stratu informácií a/alebo údajov, nároky vyplývajúce zo zmlúv Odberateľa s tretími osobami a preto v uvedených prípadoch je zodpovednosť Dodávateľa úplne vylúčená.
  3. Obmedzenia zodpovednosti stanovené v Zmluve a týchto VOP platia aj v prospech dodávateľov, zamestnancov a zástupcov Dodávateľa alebo akejkoľvek inej osoby konajúcej za Dodávateľa.
  4. Akákoľvek a každá zodpovednosť Dodávateľa podľa tejto Zmluvy zaniká uplynutím doby zodpovednosti za vady na Dodávkach.
  5. Dodávateľ nezodpovedá za omeškanie alebo iné porušenie svojej zmluvnej povinnosti na základe uzatvorenej Zmluvy, a tým vzniknutú škodu, ktoré boli spôsobené okolnosťami nachádzajúcimi sa mimo sféry vplyvu / kontroly Dodávateľa, vrátane priemyselných nehôd, havárií, neočakávaných výrobných alebo distribučných porúch, výpadkov dodávok energií a / alebo surovín a akéhokoľvek neovplyvniteľného zlyhania v závode/výrobni Dodávateľa (za predpokladu, že Dodávateľ zachoval odbornú starostlivosť za účelom zabránenia vzniku uvedenej udalosti) a / alebo na strane (sub)dodávateľov Dodávateľa. Dodávateľ nezodpovedá za nedostatky a škodu s tým spojenú na strane Odberateľa, ktoré/á vzniknú/la pri realizácii Dodávky, a to po Prevzatí dodávky bez montáže, ak uvedená realizácia Dodávky, nebola vykonaná v súlade s Dokumentáciou Dodávateľa, alebo ak príslušná Dokumentácia Dodávateľa, odsúhlasená Odberateľom v zmysle týchto VOP, bola vyhotovená na základe nesprávnej, neaktuálnej alebo chybnej Technickej dokumentácie predloženej Dodávateľom. Dodávateľ nezodpovedá za nedostatky a škodu s tým spojenú na strane Odberateľa, 12 ktoré/á vzniknú/la pri realizácii Dodávky v čase pred Prevzatím dodávky s montážou, ak uvedená realizácia Dodávky, nemohla byť vykonaná v súlade s odsúhlasenou Dokumentáciou Dodávateľa, ktorá bola vyhotovená na základe nesprávnej, neaktuálnej alebo chybnej Technickej dokumentácie predloženej Dodávateľom.
  6. Všetky práva a nároky Odberateľa voči Dodávateľovi, ktoré nie sú výslovne uvedené v Zmluve, alebo v týchto VOP sú vylúčené.
  7. Žiadna zo zmluvných strán nezodpovedá za nemožnosť plnenia, ak nastane udalosť vyššej moci definovaná v článku VIII. VOP, za predpokladu, že si bez zbytočného odkladu splnili vzájomnú oznamovaciu povinnosť. Udalosť vyššej moci oslobodzuje Dodávateľa od dohodnutých záväzkov dojednaných v Zmluve.
  8. Celkový rozsah povinnosti Dodávateľa nahradiť Odberateľovi škodu, a to s výlukou dojednaní uvádzaných v týchto VOP pre prípady kedy Dodávateľ zodpovedá za vzniknutú škodu u Odberateľa, ktorá by Odberateľovi v súvislosti s plnením tejto Zmluvy alebo porušením povinnosti podľa tejto Zmluvy vznikla, je obmedzená do výšky 5% celkovej Zmluvnej ceny (bez DPH), a to za všetky škodové udalosti spolu. Škoda sa nahrádza prednostne v peniazoch. Prípadné zmluvné pokuty či iné sankcie hradené Odberateľovi Dodávateľom sa započítavajú na náhradu škody v plnej výške.

Článok VIII.

Vyššia moc

  1. Udalosť vyššej moci znamená akúkoľvek udalosť, ktorá nastala nezávisle od vôle zmluvnej strany alebo jej subdodávateľov a ktorej sa nedalo zabrániť zaužívanými postupmi v odvetví a ktorá vedie k tomu, že zmluvná strana, jej pridružené spoločnosti alebo ktorýkoľvek z jej subdodávateľov (ďalej len „Dotknutá zmluvná strana“) nie je schopný plniť alebo mešká s plnením svojich záväzkov podľa Zmluvy úplne alebo sčasti. Prípady vyššej moci zahŕňajú, okrem iného, vojenské akcie, verejné nepokoje, občianske nepokoje, terorizmus, prírodnú katastrofu, epidémiu, štrajky, výluky, útoky na informačné systémy Dodávateľa (napríklad útoky vírusmi, útoky hackerov), nevydanie licencií, povolení alebo oprávnení, alebo akékoľvek iné konanie alebo nečinnosť verejného úradu, alebo embargá, alebo iné obchodné sankcie uvalené Európskou úniou (EÚ) alebo Spojenými štátmi americkými (USA), alebo orgánom verejnej moci na území EÚ alebo USA, alebo Organizáciou spojených národov, ktoré môžu, na základe vlastného uváženia vystaviť Dodávateľovi alebo niektorú z jej pridružených spoločností sankciám, pokutám, strate výhod alebo iným konaniam alebo nečinnosťou orgánov verejnej moci, ktoré poškodzujú Dodávateľa alebo niektorú z jej pridružených spoločností, alebo odmietnutím dodávky subdodávateľom, z dôvodov, aké sú napríklad uvedené v týchto VOP alebo dojednané v Zmluve, konania alebo nečinnosti verejnosti.
  2. Ak nastane prípad vyššej moci, rozumie sa, že Dotknutá zmluvná strana neporušuje svoje povinnosti, ktoré jej vyplývajú zo Zmluvy alebo týchto VOP, po dobu a v rozsahu potrebnom na prekonanie následkov prípadu vyššej moci.
  3. Dotknutá zmluvná strana informuje druhú zmluvnú stranu o prípade vyššej moci a o jej dotknutých povinnostiach hneď ako to je rozumne možné.
  4. Ak jeden alebo viac prípadov vyššej moci a ich následky trvajú celkovo 360 dní, každá zo zmluvných strán môže Zmluvu ukončiť tak, že písomne informuje druhú zmluvnú stranu o ukončení Zmluvy v súvislosti s časťou Dodávok, ktorá ešte nebola dodaná. Pokiaľ ide o časť Dodávok, ktorá ešte nebola zrealizovaná, má Dodávateľ nárok požadovať od Odberateľa náhradu nevyhnutných nákladov súvisiacich s takýmto ukončením Zmluvy.

Pozastavenie

  1. Dodávateľ je oprávnená pozastaviť plnenie svojich povinností podľa Zmluvy, ak:
    1. Odberateľ mešká s platbou alebo poskytnutím platobnej zábezpeky, úhrady zmluvnej pokuty alebo inej sankcie dojednanej alebo požadovanej podľa tejto Zmluvy dlhšie ako 5 kalendárnych dní,
    2. Odberateľ si neplní tie zo svojich povinností, ktoré sú nevyhnutné na to, aby mohol Dodávateľ dokončiť alebo dodať Dodávku, alebo
    3. Odberateľ inak závažným spôsobom porušuje túto Zmluvu.
  2. V prípade ak si zmluvne strany dojednali v Zmluve úhradu Zmluvnej ceny, alebo jej časti vopred a k jej úhrade v stanovenej lehote, a to v zmysle vystavenej Faktúry nedôjde, je Dodávateľ do doby zrealizovania takto dojednanej úhrady Zmluvnej ceny zo strany Odberateľa, oprávnený pozastaviť plnenie svojich povinností podľa Zmluvy.
  3. Ak Dodávateľ pozastaví plnenie dojednané v zmysle Zmluvy v súlade s bodom 1. tohto článku VOP alebo v prípade, že Odberateľ pozastaví plnenie tejto Zmluvy bez výslovnej písomnej dohody s Dodávateľom, Odberateľ bude okamžite povinný zaplatiť Dodávateľovi za všetky už dodané časti Dodávky. Odberateľ musí ďalej nahradiť Dodávateľovi všetky primerané dodatočné náklady a výdavky vzniknuté v dôsledku takéhoto pozastavenia (napríklad platby sub/dodávateľom, náklady spojené s prestojmi, uvoľnením a opätovným nasadením pracovníkov, náklady s uskladnením Dodávky, atď.)
  4. Každý zmluvný termín sa automaticky predĺži o primeranú dobu na prekonanie dôsledkov pozastavenia.

Článok IX.

Záruka

  1. Záručná doba štandardne poskytovaná predávajúcim je na ním vyrobený a dodaný tovar 24 mesiacov počas ktorých bude spôsobilý na použitie na obvyklý účel a zachová si obvyklé vlastnosti. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru. Faktúra za tovar, resp. preberací protokol slúži zároveň ako dodací list. Zákazník musí pri reklamácii uviesť nielen opis vady s doložením fotografie alebo aj opísať spôsob nápravy, ktorý požaduje.
  2. Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe, resp. zaplatení celej ceny diela. Pokiaľ nedôjde k zaplateniu celej ceny diela, tak má zhotoviteľ právo odmietnuť reklamáciu ako neodôvodnenú. Ak má dielo vadu, ktorú možno odstrániť, má objednávateľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Lehotu nápravy určí zhotoviteľ, max však 30 kalendárnych dní.
  3. Objednávateľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci avšak len vtedy ak to nespôsobí veľké ťažkosti zhotoviteľovi. Zhotoviteľ je zároveň oprávnený odmietnuť reklamáciu ak je zjavné, že dielo sa používalo v rozpore s odbornou starostlivosťou alebo návodom výrobcu. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má objednávateľ právo na primeranú zľavu z ceny diela.
  4. Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
  5. Ak objednávateľ uplatnil reklamáciu výrobku počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nebude od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť kupujúcemu kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, predávajúci v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša kupujúci v prípade, že výsledok odborného posúdenia bol negatívny pre kupujúceho. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný kupujúcemu uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.
  6. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať kupujúcemu potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená e-mailom, predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť kupujúcemu ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak kupujúci má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

Článok X.

Ukončenie Zmluvy

  1. Zmluvná strana je oprávnená odstúpiť od zmluvy s účinkom ku dňu doručenia oznámenia o odstúpení druhej zmluvnej strany, pokiaľ:
    1. bolo príslušným insolvenčným súdom vydané rozhodnutie o úpadku druhej zmluvnej strany;
    2. bol príslušným insolvenčným súdom zamietnutý návrh na vydanie rozhodnutia o úpadku pre nedostatok majetku druhej zmluvnej strany;
    3. vstúpi do likvidácie
    4. podniká pod vedením insolvenčného správcu, núteného správcu alebo v prospech jej veriteľov
    5. bol bezvýsledne vedený výkon rozhodnutia alebo exekúcie na majetok druhej zmluvnej strany;
    6. druhá zmluvná strana bola zverejnená v zozname vedenom Finančným riaditeľstvom Slovenskej republiky podľa § 69 ods. 15 podľa zákona o DPH.
  2. S výnimkou prípadov uvedených v bode 1. a 4. tohto článku VOP, môže Odberateľ odstúpiť od tejto Zmluvy, len v prípade uvedenom nižšie a vždy na základe doporučeného písomného odstúpenia doručeného Dodávateľovi, pričom účinky ukončenia zmluvy nastávajú štrnásť dní po doručení doporučeného odstúpenia, a to len a výlučne:
    1. v prípade, že Dodávateľ závažným spôsobom porušila túto Zmluvu a nenapravila porušenie v primeranej dobe po prijatí doporučeného písomného oznámenia o predmetnom porušení, zaslaného doporučene zo strany Odberateľa, a to do dispozície Dodávateľa v listinnej podobe prostriedkami poštového doručovateľa (Slovenská pošta). Do primeranej doby sa pritom zohľadňuje aj doba, ktorá je potrebná na zabezpečenie všetkých potrebných a nevyhnutných prostriedkov určených k napraveniu porušenia Dodávateľa, ako aj doba potrebná na samotné napravenie porušenia oznámeného v písomnom doporučenom oznámení, a to pri poskytnutí maximálnej súčinnosti Odberateľa, ak je taká súčinnosť zo strany Odberateľa vyžadovaná k napraveniu oznámeného porušenia.
  3. Prípadné ukončenie Zmluvy zo strany Odberateľa, postupom podľa bodu 2. tohto článku VOP, nemá vplyv na tie časti Dodávok, ktoré už boli dodané alebo zrealizované v súlade so Zmluvou pred jej ukončením. V prípade ukončenia Zmluvy zo strany Odberateľa, postupom podľa bodu 2. tohto článku, je Odberateľ povinný zaplatiť Dodávateľovi, za všetky tie časti Dodávok, ktoré už boli zrealizované, alebo dodané pred ukončením Zmluvy a neboli zo strany Odberateľa ku dňu ukončenia Zmluvy uhradené, a to spolu so všetkými vzniknutými nákladmi na strane Dodávateľa, viažucimi sa k týmto Dodávkam.
  4. Právo na odstúpenie od Zmluvy s účinkami zániku zmluvy od jej uzatvorenia (ex tunc) je medzi zmluvnými stranami dojednávané vo forme odstupného, ktoré je stanovené vo výške 80 % sumy s DPH z celkovej objednávky dojednanej v zmysle uzatvorenej Zmluvy (ďalej len „Odstupné“). Zmluvne strany sú oprávnené uplatniť uvedený inštitút Odstupného maximálne v lehote jedného mesiaca od uzatvorenia Zmluvy, uplynutím uvedenej lehoty na uplatnenie Odstupného dojednané právo zmluvným stranám zaniká alebo poskytnutím čiastočného plnenia ktorejkoľvek Zmluvnej strany.
  5. Bez ohľadu na akékoľvek ďalšie práva, ktoré môže mať Dodávateľ podľa Zmluvy a týchto VOP, môže Dodávateľ ukončiť túto Zmluvu, a to ku dňu doručenia oznámenia o odstúpení adresovaného Odberateľovi, a to v prípadoch:
    1. ak sa Odberateľ dostane pod priamu alebo nepriamu kontrolu konkurenčnej firmy Dodávateľa, alebo
    2. ak Odberateľ závažným spôsobom porušil túto Zmluvu a nenapravil porušenie v primeranej lehote po informovaní o uvedenej skutočnosti zo strany Dodávateľa;
    3. ak Odberateľ mešká s úhradou platby, alebo poskytnutím ktorejkoľvek z platobných zábezpek, či sankcií požadovaných a dojednaných podľa Zmluvy alebo týchto VOP, a to dlhšie ako 5 dní od ich splatnosti;
  6. V prípade ukončenia Zmluvy zo strany Dodávateľa má Dodávateľ právo, aby mu Odberateľ zaplatil:
    1. Zmluvnú cenu po odpočítaní ušetrených výdavkov alebo výdavkov, ktoré nevznikli;
    2. Všetky dodatočné náklady a výdavky, ktoré vznikli Dodávateľovi v dôsledku tohto ukončenia Zmluvy a i
    3. všetky zmluvne pokuty a sankcie stanovené v týchto VOP.

Článok XI.

Ochrana osobných údajov

  1. V prípade, že nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne, a to elektronickou poštou, osobne alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb. Kupujúcemu je väčšina doručovaných správ doručovaná na adresu elektronickej pošty uvedenú v jeho užívateľskom účte.
  2. Správa je doručená:
  • v prípade doručovania elektronickou poštou momentom jej odoslania do dispozičnej sféry adresáta elektronickej pošty; integrita správ zaslaných elektronickou poštou môže byť zaistená certifikátom,
  • v prípade osobného doručovania či prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb prevzatím zásielky adresátom,
  • v prípade osobného doručovania či prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb tiež odopretím prevzatia zásielky, ak adresát odoprie (poprípade osoba oprávnená za neho zásielku prevziať) zásielku prevziať,
  • v prípade doručovania prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb márnym uplynutím lehoty pre uloženia a vyzdvihnutie zásielky a predloženia výzvy adresátovi k prevzatiu uloženej zásielky, ak dôjde k uloženiu zásielky u prevádzkovateľa poštových služieb, a to i v prípade, že sa adresát o uložení nedozvedel.

Článok XII.

Storno objednávky na mieru

  1. Pokiaľ objednávateľ odstúpi od zmluvy alebo ju zruší najneskôr 48 hodín po uzavretí zmluvy a zhotoviteľ ešte nevykonal žiadne úkony vedúce k splneniu svojho záväzku, vráti mu zálohu v plnej výške do 7 dní. Pokiaľ uskutočnil určité úkony, napr. nákup tovaru, vráti mu pomernú časť. Pokiaľ odstúpi od zmluvy, resp. ju zruší po uplynutí 48 hodín od uzavretia zmluvy, resp. objednávky, záloha je nevratná.
  2. V prípade zhotovenia nového diela zhotoveného podľa osobitných požiadaviek objednávateľa, resp. na mieru, nemá objednávateľ právo na vrátenie tovaru.
  3. Predávajúci/zhotoviteľ má právo až do momentu odoslania predmetu diela od zmluvy odstúpiť, a to z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Za odstúpenie od zmluvy sa považuje aj právne konanie spočívajúce v oznámení objednávateľovi, že ním objednaný vzorkovník alebo materiál nemožno dodať. Zhotoviteľ je oprávnený kedykoľvek požiadať objednávateľa o dodatočné potvrdenie objednávky a do doby, než obdrží od objednávateľa potvrdenie objednávky, je oprávnený pozdržať práce na diele.
  4. Zákazník je výslovne informovaný a uzrozumený, že farba a odtieň dodaného tovaru sa môže líšiť od tovaru zobrazeného na webstránke zhotoviteľa (alebo zaslaného emailom objednávateľovi), nakoľko každé zobrazovacie zariadenie reprodukuje farby iným spôsobom. Predávajúci si vyhradzuje právo odmietnuť reklamáciu tovaru bez ohľadu na lehotu z dôvodu, že farba a odtieň dodaného tovaru sa líši od zobrazeného na webstránke zhotoviteľa alebo zaslaného objednávateľovi emailom. Toto platí aj v prípade, že si objednávateľ vybral farbu a prevedenie osobne, nakoľko farba vzorkovníku môže vyvolávať iný dojem ako farba celého celku na diele.

Článok XII.

Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru spôsobené nadmernou záťažou, používaním tovaru na iné komerčné alebo nekomerčné účely než jeho použitie v domácnosti.
  2. Pokiaľ vzťah súvisiaci s použitím webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, tak sa strany dohodli, že sa ich vzájomný vzťah riadi slovenským právnym poriadkom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
  3. Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, zmluvné strany sa zaväzujú sporné ustanovenie nahradiť ustanovením, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť a účinnosť ostatných ustanovení týchto obchodných podmienok. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
  4. Jednotlivé kúpne zmluvy sú archivované predávajúcim v elektronickej podobe a nie sú prístupné tretím osobám.
  • Prílohou obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

Článok XIII.

Alternatívne riešenie sporov

  1. Nakupujúci má právo požiadať predávajúceho o nápravu, v prípade ak má pocit, že predávajúci porušil jeho práva alebo nevybavil reklamáciu tak, aby bol aj on spokojný. Ak predávajúci do 30 dní na žiadosť neodpovie alebo na ňu odpovie odmietavo, spotrebiteľ môže podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. Podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. sú ARS subjektmi orgány a oprávnené právnické osoby. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Žiadosť môže podať tiež online prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO.
  2. Alternatívne riešenie sporov je vyhradené výlučne pre spotrebiteľov fyzické osoby, nie nakupujúcich podnikateľov. Riešenie sporu sa prebieha medzi spotrebiteľom a predávajúcim, ktorí uzavreli zmluvu na diaľku a, ktorých spor má hodnotu vyššiu ako 20 EUR. Maximálny poplatok, ktorý môže ARS požadovať je 5 EUR od kupujúceho, na úhradu nákladov.

Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 24.07.2024.